Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Dagens bladder

Av Ulla - 22 februari 2012 14:57

Goddagens alla bakom skärmen!


Onsdag redan.   


Och jag har vaknat tidigt med värk överallt. Det är lågtryck så det är väl det jag känner av bl a. Jag var på rymmen i natt,,,,,ha ha vad man kan drömma. Alltså jag säger då bara det - vad man får vara med om mycket i drömmens underbara (nja) värld. Jag har för första gången rymt iväg med en man,,,och gissa vem ha ha,,,,jo Leif Loket Olsson som hade Bingo Lotto förr o vad roligt vi hade,,,,men hur kunde han komma helt plötsligt ,,,kan det bero på att jag såg honom i förra veckan. Varför kunde det inte varit Brad Pitt eller nåt.

Efter den drömmen vaknade jag på fel sida…………………..…………imorse!!!!!!     


Jag var irriterad på allt och alla. Stackar mamma som fick höra mitt sura jag. 

Tänker fram och tillbaka,fram och tillbaka………………….."Åh jag är helt sluuuut!"      

Det gör ont , det gör ont, inte en stund på dagen utan hela tiden , lalallallalaaa…… Fibromyalgins sång!                                          

Men efter en låång härlig morgon/förmiddag och med lite hjälp av kärleken så vände det. Vi tog en tur med bilen i regnet och dimman. Hamnade i ett affärscentrum där vi gick och kikade en stund. Det var bokrea nu så vi köpte lite barnböcker (bra att hemma ifall man skall bort) Köpte en deckare och Patrik Sjöbergs bok. For hem och drack kaffe och smörgås. Nu har vi städat och fixat. Vädret är inte kul idag...grått, blåsigt och regnigt.

Har just gjort en lasagne till middag idag,,,det skall bli gott.



Dagens KlokOrd

I allas liv kommer stunder då vår eld slocknar. Sen flammar den upp igen i ett möte med en annan människa. Vi ska vara tacksamma för de personer som väcker vår mänsklighet igen.

Albert Schweitzer, läkare och humanist 1875-1965



 

 
 
Margareta

Margareta

22 februari 2012 15:44

JA du ULLA, att ha fibro är inte kul.. jag är känslig för väderomslag, sur när inte solen skiner, OCh jag har ingen som kan trösta mig här hemma, OJ Oj vad jag saknar min sambo ibland, 5 ½ år drygt nu sedan han gick bort, efter en underbar period på 26 år som vi fick tillsammans, OCH husvagnen och livet runtomkring det är också en saknad...IBLAND känns livet orättvist, MEN nu har jag inrättat mitt liv i ensamheten.. DET går det också, och jag är ingen person som gillar uteliv, så det är ok,, MÅ SÅ GOTT trots det trista vädret, samma skräp här i dag ♥ ♥ ♥ ♥

http://endahl.wordpress.com

Ulla

23 februari 2012 12:51

Kram på dig,,,ja visst kan livet vara orättvist ibland närman mister den man älskar,,,,hoppas du har det bra denna dag,,,,här skiner solen för fulla muggar,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards