Alla inlägg under april 2012

Av Ulla - 30 april 2012 11:08



Hej !! Och TACK till alla goa och härliga människor som tar er tid att lämna en hälsning till mig här i min blogg! =) både kända och anonyma en del vill inte ha sina publicerade och då gör jag inte det.


    

Av Ulla - 30 april 2012 08:48

Måndag 30 april


Namnsdag Mariana


Nationaldag Nederländerna


VALBORGSMÄSSOAFTON,,,,,HUR FIRAR DU ?

I Göteborg finns det brasor och andra upptåg men vi skall vara hemma med ett par goda vänner.

 Solen lyser men den verkar ha det lite besvärligt. 


Var Dag Ett Nytt Äventyr,,, !

Pigg och nykter är jag,,Det är VÅR,,,,,


God morgon alla pigga och morgontjuriga … Underbart att få känna hur livsandarna vaknar, eller hur… Trots att jag går som fällkniv,,,värk i rygg, axlar och nacke men det blir ändå en ny dag att göra något på. Det gäller att ta vara på den så gott det går frisk som sjuk. Att veta att en ny dag ligger framför oss!  En hel dag att göra något på. Vad skall det bli ? Ja i min agenda finns uppskrivet handling och främmande ikväll.Hoppas det blir en trevlig kväll. Mat skall lagas ja det finns att göra.

Tränat och mediterat har jag gjort. Dagen kan börja.




Tag vara på din dag och gör det bästa av den för inte heller denna dag lär gå i repris!

Keep on smiling!! Lyser inte solen hos dig så får du lysa själv, lysa upp i din omgivning!










Fånga Ögonblicket



 



Önskar dig en trevlig dag och kväll denna Valborg....


"vinkar"



    

Av Ulla - 30 april 2012 07:30

Fyra passande citat och visdomsord för en Måndag

- När du skaffar en ny dörrklocka till din ytterdörr, se då till att det inte är någon annas svans. - Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en. - Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra. - Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa. - Å, sa Nasse. Säj, har Uggla alltid haft sin brevlåda i taket? – Har han? – Ja, se själv. – Jag kan inte, sa Puh. Jag ligger med nosen i golvet under nånting, och det är en mycket olämplig ställning, när man ska se i taket. – Det har han i alla fall nu, Puh. – Han kanske har bytt om, sa Puh. För ombytes skull. Det blev oroligt bakom bordet i hörnet mittemot, och Uggla dök upp igen. – Hör du Nasse, sa Uggla och lät mycket uppretad, var är Puh? – Jag vet inte riktigt, sa Puh. Uggla vände sig mot rösten och rynkade pannan åt det av Puh, som han kunde se. – Puh, sa Uggla strängt, var det du som gjorde det? – Nej, sa Puh ödmjukt, det tror jag inte. – Vem gjorde det då? – Jag tror det var vinden, sa Nasse. Jag tror ditt hus har blåst ned.



 

Av Ulla - 29 april 2012 23:45

Kvinnan tänker för sig själv i dag i kväll.

Försöker förstå.

Vill ha ett liv.

Ett annat liv utan sjukdomar.

Har ett liv men förstår det inte.

Vilsen.

Trött, längtar, önskar.

Vill gå in i sig själv men kan inte.

Nog knäpp och knasig?!

Å i morron är det måndag.

Ibland är livet helt okej.

Helt okej å lite till... Jahapp !

Av Ulla - 29 april 2012 19:13

 

Av Ulla - 29 april 2012 17:05


 


Kanske ska ta en liten cyberpromenad och besöka en och annan…jo jag tar en promenad nu,,,,


Har du kaffe att bjuda på kanske ?

Av Ulla - 29 april 2012 16:58



Tänkvärda ord:


Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån.

Avundas aldrig någon den lycka han ser ut att ha – du känner inte till hans hemliga sorger.


Källa: Indiskt


Så sant så! För du har ju ingen aning om vad som finns bakom människan.

Av Ulla - 29 april 2012 16:48

Hej Våren !


Det måste vara exceptionellt mycket Vitsippor ute i Naturen i år!?! Jag har då aldrig sett maken till detta HAV av vita små stjärnor som breder ut sig i stort sett överallt! Därför var det också med gott samvete jag skördade en liten bukett från Moder Natur att njuta av i Hemmets lugna vrå idag under minoch makens lilla promenad. Tror INTE Hon tar illa upp, utan Hon delar nog istället med sig av glädje! Och glad BLIR man onekligen av dessa små Sötnosar! Som en mjuk inbjudande bädd… Min bästa tid är NU! Jag ÄLSKAR bara denna tid vi kallar VÅR, när Naturen spirar, när allt vaknar till LIV igen och när man ser att allt är på väg att grönska och blomstra igen efter en lååång vinter. Den bästa tid är NU – helt klart, utan kompromisser. Så ÄR det! ,,,,,,VÅR....det blåste ute men solstrålarna värmde.

Mycket folk ute och rörde sig  en härlig dag.

 


 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards