Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Kvällshälsning

Av Ulla - 29 juni 2012 19:46

Det är kväll i Göteborg,,,,

 

När man är en glad pensionär…..som min man,,,riktig pensionär,,, ……… så åker man gratis på spårvagn och bussar vissa tider på dygnet och alla helger. Tyvärr gäller det bara boende i Göteborg. Vilken tur min käre make har! Jag har sju år kvar....tills jag är gammal pensionär,,,, Nu ska Västtrafik höja  priserna rejält  för dom som inte har den livserfarenheten som vi har. Nu kostar det 17.30 och från och med 30 september blir det 18.60,enkel biljett.  Det blir en del extra på en månad. Om man vänder på det, så blir vi kompenserade för ett avdrag som bara dom som jobbar har. Jag tror det heter jobbavdrag. Konstigt pensionärer och andra som inte jobbar betalar högre skatt vid lika inkomst. Vi får inte billigare mjölk, men Göteborgs pensionärer åker i alla fall gratis med Västtrafik. Ja så varför klaga om man är pensionär och åker gratis spårvagn.

 

Sol, blå himmel, vackra blommor och gröna träd. Kan det bli bättre? Ja det kan det för nu blåser det verkligen och regnar.

 

Nu sänker sig kvällen i Göteborg och nattens utefolk gör sig redo för en natt på stan, kanske på Avenyn! Poseidon står på plats och vakar över allt och alla!

På plats är även polisen som vaktar Sahlgrenska sjukhuset,,,vad händer....

 

Det börjar dra ihop sig inför en av årets största fester i Göteborg.

Nämligen, kulturkalaset! Något som verkligen gör sig i Göteborg enligt mig. Här kommer den till rätta. Stämningen, människorna och omgivningen här ger kalaset det lilla extra. Kalasområdet sträcker sig från Liseberg via Götaplatsen, Trädgårdsföreningen och Kungstorget ner till Kanaltorget och Packhuskajen. Och nu snackar vi hundratals saker att göra. För mig är det alltid lika svårt att bestämma sig för nåt.

Vad jag egentligen ville komma till efter denna långa utläggning var att nu är artisterna spikade! Och är som följande ... Timbuktu, Nassim Al Fakir, Freddie Wadling, Nationalteaterns Rockorkester, Den Svenska Björnstammen, Richard Bona & Mandekan Cubano, Marit Bergman, Familjen, Syster Sol, Amanda Jenssen, Mikael Wiehe, Elisa´s, Jojje Wadenius, Linnea Olsson, Maskinen, Rigmor Gustafsson & Göteborg Wind Orchestra, Caligola, Sofia Karlsson & Göteborgs Symfoniker, Johnny Logan & Roosarna, Räfven, Abalone Dots, Shirley Clamp, Sean Banan, Timoteij, Loreen, Danny, Lisa Miskovsky, Moa Lignell och Molly Sandén. Dessutom 80´s Live med Mikael Rickfors, Tone Norum och Attack m. fl. samt Skrattfesten med bland annat Özz Nûjen, Peter Apelgren, Karin Adelsköld.

 

Vi bjuder även på Liseberg,,,,sevärda Botaniska Trädgården,,,,,En massa gamla slott,,,,,ja det finns mycket att göra,,,titta,,,,o lyssna,,,

 

 

Kom till Göteborg !

 

Vädret kan vara bra,,,stundtals....

 

Ha en skön kväll..............

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards