Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Torsdag igen,,,med mera SVAMMEL,,,,

Av Ulla - 30 augusti 2012 10:47

Torsdag 30 augusti

 

Namnsdag Albert Albertina

  

Idag är en dag. ..som jag irriterar mig på nästan allt! Oj tänker ni,,,,,dagen som bara börjat. Först blir man väckt vid sex av att grannen står på balkongen och pratar i telefonen skrikande på persiska eller vad det heter....ja det är långt till Iran men behöver man gapa.....och vi ligger med öppet sovrumsfönster. Sedan kommer det en jäkla sopbil,,,,,,o sen kommer det en kranbil som kört fel och tutar för att han inte kan backa för då kör han på andra bilar,,,,,så det var inte bara vi som vakna.

 

Men nu är det torsdag kära vänner,,,,,,,

 

Angående tid,,,,,och otid,,,,hur är du när du måste passa en tid.....   Vissa människor kommer alltid för sent, till skolan, till jobbet, till läkare och tandläkare och till frissan, ja, till allt! De kallas tidsoptimister....tror jag. De tror alltid att de ska hinna mycket mer än de gör. Jag tycker att det är oförskämt att komma för sent, det är att slösa med andras tid som om den vore ens egen. Och så finns det tidspessimister. Jag tillhör dem. För att vara säker på att aldrig bli försenad är jag alltid ute i god tid. Mycket god tid! Jag tror inte att jag någonsin i hela mitt liv kommit för sent ,,,jo i min ungdom kom jag sent till jobbet en gång.... Vad det än gäller är jag alltid alldeles för tidigt på plats. Har jag en tid hos frissan eller någon annanstans så får jag alltid sitta och vänta  och hinner läsa ut både Svensk Dumtidning och andra skvallertidningar....Sedan finns det också de som alltid kommer precis i tid. Min son är en sådan. ,,,,,Vad ville jag med detta ? Undrar själv,,,!!!!!

 

Ni har väl hört,,,,,,,,,,,,,,  

Nu satsar regeringen på tågtrafiken. Äntligen! Gamla förslag från S blir som nya för Alliansen! Spår ska läggas mellan Stockholm och Linköping, Ostlänken, och dubbelspår mellan Göteborg och Borås. Hela satsningen kommer att gå löst på 55 miljarder. Vilken tur att det finns pengar kvar i kassakistan efter alla myndighetsfester! Skönt för en göteborgare att  kunna ta tåget direkt till Landvetters flygplats! Det bli bra med hastighetståg mellan dessa orter. Jag undrar: Kommer tågen att gå och komma i tid,,,,man funderar som sagt.

 

Nu bladdrar jag som vanligt,,,,,,idag är det,,,,,grått väder.

Ingen morgonpromenad idag..... .....

Är det regn! Så jag passar på att stryka och som sagt så är det regn och jag stryker för fulla muggar och lyssnar på musik och svänger på rumpan och lallar med. Ser alldeles säkert fruktansvärt komiskt ut och låter alldeles säkert inte det minsta himmelskt ;o)  Men vad gör det! Ingen ser och hör! :o) (som tur är) för maken han är ute på vift för sig själv,,,,, Och strykningen, den går som en dans!

Ha ha,,,,vilken härlig dag.... Snart skall jag ta en kopp kaffe och vila en stund förresten vad gör jag när jag sitter här,,,,vilar.

 

Annars denna dag....ja gubben på vift och jag skakar rumpan,,,,,nääää lite senare skall jag på sjukgymnastik och efter det tar jag min promenad.

Annars är det tomt....i agendan alltså...det blir en bra dag men fläskkotlett till middag.

 

Himlars vad veckorna går fort ! Eller vad tycker Du ? Det är snart september,,,,hugaligen....

 

Fast än jag försöker leva "carpe diem", så flyger dagarna i väg.

Hälsan lever,,,jag mår,,,ha ha,,och lever på HOPPET....  

 

Ha en bra torsdag bloggisar !

 
 
GeddFish

GeddFish

30 augusti 2012 11:23

När man lever Carpe Diem så gör man det, det går i den takt som är!
Jag vet detta med tid. Jag hade en chef en gång som var optimist, kom alltid försent. Jag led, om jag åkte med henne till samma plats.
Jag är nog lite som du, helst något före utsatt tid.
Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Nett

Nett

30 augusti 2012 12:03

Och här vaknade jag med att grannen började med att borra.. jaja, tur att man var ledig så man inte hade jobbat natten och behöver sova. Ha en bra dag!

http://www.enkoppkaffe.se

 
Kaisa

Kaisa

30 augusti 2012 13:28

Jag är också lite retlig i dag, kanske fel på luften? :-) Har huvudvärk också och det har jag annars mycket sällan och nästan aldrig! Kram!

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards