Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Sol och glada nyheter denna Tisdag

Av Ulla - 27 mars 2012 13:25

Att vänta... Ett ständigt brus i huvudet när man väntar...om...om inte... På något viktigt. Om det blir som man önskat eller inte...


  





"Livet är ett val.Valet står inte mellan att uppleva eller undfly smärtan. Utan mellan att leva ett rikt och meningsfullt liv eller att inte göra det. Du har lidit nog nu. Det är hög tid att du slutar grubbla och börja leva."


S.C Hayes -



Det är/var en jobbig dag, precis,,,,som det brukar när jag skall dit.,,, Fy och usch. När man är sjuk tänker man bara på en enda sak - att bli frisk.

Men nu känns det bättre.

Livet är så enkelt ibland. Så underbart i vissa stunder.


Träffade en underbar läkare,,,,,lilla rara Ulla det ser likadant ut som sist,,,,alla värden toppenbra det är lugnt min kära vän. Njut av våren, sommaren och livet,,,,familj vänner,,,,Så ses vi om fyra månader. Ulla LEV LEV livet. Ja så var hans ord på Lungonkologen idag inga förändringar till det sämre och jag är GLAD,,skall leva livet. Trots min lungcanser.


På vägen hem åt vi lunch ute. Härligt.

Nu är vi hemma och känner hur trött jag är alla spänningar har släppt. Fyller på mer kaffe, tar ett djupt andetag... blicken fastnar på nyutslagna krokusar på utsidan.... Just nu pågår livet. Och våren har kommit. På bordet står en fång färgsprakande tulpaner som maken köpte idag.


    



 


Det finns en fara I att aldrig hitta vägen och det finns nått vackert att vandra den ändå


- M. Horn -



 



 



Ha nu en underbar dag,,,,Fånga dagen.

Var rädd om dig.

 
 
Kaisa

Kaisa

27 mars 2012 14:37

ÄR så glad för din skull :-) All energi gå åt till allt väntande... Stor Kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Ulla

27 mars 2012 18:37

Tack för kramen,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards