Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Fortfarande söndag…

Av Ulla - 15 april 2012 14:44





  Crash! Boom! Bang!   









 

Tog en promeand till,,,,alldeles ensam,,,

I skogen bland alla dofter, ljud och ljus hämtar jag gärna kraft..

Att förstå att det är ok att ha tråkigt är nog det första steget till att njuta.

Det är helt ok att bara vända ansiktet mot solen och tänka på precis ingenting. 

Man behöver inte ständigt uppleva saker.

Man kan faktiskt välja att stanna i nuet.

Jag är i nuet,,,,

Jag vände ansiktet mot solen vilandes mot husväggen,,,,,

Jag njöt och tänkte på ingenting,,,,

En stunds vila mot husväggen i solen var skön.


Nu har dagens middag intagits,,,,,potatisgratäng med lök och bacon/skinka.


Eftermiddagskaffet får dröja en stund.


Skall bara vara,,,slöa, slappa, sitta vid datorn, läsa ,,,,,njuta av denna söndag då ingen huvudvärk härjar,,,,Herr Fibro är ganska snäll också denna dag,,,,


Skön dag !


Bestämmer mig för att fortsätta denna brakänsladagen med ett glas vitt :-) ,,,men väntar några timmar tror jag,,,,ett glas likör till kaffet kanske,,,??? Ok…

Vi kan väl skåla… *Skååååål & Kram

  


"Jag letar bland minnen och bilden känns lycklig Men färgen förvånansvärt blek Och smaken och doften sedan länge förlorad. Är min förmåga att älska så vek?" / ur E. Dahlgrens låt "Människors kärlek"/




 
 
Simona

Simona

15 april 2012 16:30

Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll idag... Kram ♥♥♥

http://pågottochont:blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards