Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Tisdag idag ,,,,,,

Av Ulla - 17 april 2012 09:54

Godermorgon på er ute i Världen !

  

Tisdag 17 april

Namnsdag: Elias, Elis

Nationaldag: Syrien


Väder även denna dag. I natt har det snöat men det ligger inte så mycket på marken. Bara 4 plusgrader och en sol som kämpar för att vara framme.


Måste man vara störst, vackrast och bäst? Jag är varken vackrast eller bäst. Vet inte om jag skulle vilja vara det heller. Det enda jag strävar efter är att vara det bästa JAG kan vara. Utan att nödvändigtvis behöva jämföra mig med andra. Det är pinsamt att titta på vissa människors beteende. Människor kanske i min närmaste omgivning. De tycker verkligen att de ÄR störst, vackrast och bäst. För det mesta kan jag ignorera dom. Och skaka av mig hur jag blir behandlad av dom. Men ibland blir jag bara så ledsen!! Vill bara säga att LIVET pågår precis som vanligt denna

dag.


Frukost.


Morgonpromenad.


Kaffestund.


Tidningsläsning.


Bloggrunda.


,,,,,,,,,,,,,,,o sen skall jag iväg på FOTVÅRDSBEHANDLING i eftermiddag sedan fika med en väninna när hon slutar sin arbetsdag.



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


  


Dagens Citat:


Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna.


Francis Bacon.

 
 
Kaisa

Kaisa

17 april 2012 11:06

Hoppas du får en fin tisdag. Undrar en sak, varför känner jag igen texten längst ner i inlägget? :-) Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Margareta

Margareta

17 april 2012 12:09

HEJSAN denna snöiga tisdag.. för här vaknade jag till ett blan de värsta snöväder jag sett på länge.. tar dagen som den kommer... det brukar jag göra.. MÅ SÅ GOTT

http://endahl.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards