Alla inlägg under april 2012

Av Ulla - 29 april 2012 16:13

Av Ulla - 29 april 2012 10:31

Söndag 29 april



Namnsdag Tyko



 





Hej hej,,,

Börjar dagen med lite tankar,,,


Det är lite konstigt. "Alla" vet hur man ska göra för att må bra. "Alla" vet att man ska äta lika mycket som man gör av med, att man behöver sömn och motion. Ändå funkar det sådär i verkligheten. Ibland är livet som en hemsk orientering utan karta men just nu känns det som om jag åker runt på en motorväg. Känns inte helt fel. Jag har alltid planer, önskningar och förhoppningar som snurrar runt i huvudet. Det står aldrig still. Jag både vet och inte vet. Vad vill jag egentligen. Det är lättare att veta vad jag inte alls vill. Känner att det är tur att jag är som jag är. Jag mår bäst så,,,tror jag. Många säger att vi ska leva i nuet,,,,säger jag ofta eller hur.... Jag lever hela tiden. Både nu, då och sedan. Jag kan inte göra annat än att försöka. Följa med samtidigt som jag styr. Med allt vad det innebär. Precis som för alla andra. Ibland känns det som att jag har vandrat långt och ingen annan än jag vet. För de har inte varit med på de vägar jag trampat. Och de kan inte höra de tankar jag tänker. För de är bara mina. Dessa tankar kom efter ett samtal från en "kär" vän på morgonen som  hela tiden tjatar, tänker på vad jag gör,,, säger,,,,om jag är sjuk,,,skalll rycka upp mig,,,herregud.

Nu blev jag arg,,,la på luren,,,,ibland orkar man bara inte höra,,,,  



Ja kära bloggarvänner då var det söndag, solen skiner men det blåser lite moln här och var kanske kommer det en skur eller så blir det sol hela dagen lång.

Vi hade både mysdag och myskväll alldeles för oss själva igår. Härligt.

Idag skall jag damma och fixa lite men har inte bestämt någom mat för morgondagen...hjälp. Men skall kolla frysen som är full...potatisgratäng skall jag i alla fall ha så långt har jag kommit.


     

 Har tränat,,,,


  






"Klyftan mellan fattiga och rika ökar, så är det. En annan ökande klyfta är den mellan makthavare utan markkontakt och människorna på marken" *(Bodil Malmsten, blogg) *



      



En trevlig söndag önskar jag er!


 

Av Ulla - 28 april 2012 19:26


  


Myskväll helt enkelt...

Av Ulla - 28 april 2012 10:45


    



Lördag 28 april


Namnsdag Ture Tyra


  Hej hallå denna Lördag !   



Men... vilket härligt väder vi har !! Hoppas det fortsätter med en fin sommar också :) Solen skiner och det är just nu 8 grader varmt.....det kommer att bli en fin dag. Vädret fascinerar oss människor, i varje fall svenskarna, som aldrig verkar få nog av att prata och läsa om väder.. Fullt förståeligt i ett land med så olika årstider och dessutom med stora variationer inom landet.



Igår var vi borta på middag så god mat vi fick....trerätters,,,,,och vad magen mådde. Det var trevligt i alla fall och dom bodde fint.


Dagen idag en hemmadag måste vila efter gårdagen,,,att man skall vara så slut dagen efter man gjort något. Har tränat på morgonen och skall ta en eftermiddagspromenad med maken sedan. Lite pysse

l blir det och fundera ut på vad jag skall bjuda på för mat på Valborgmässoafton.


Snart är det Valborgsmässoafton !!

Sista april....Snart är denna månad slut.

Jösses vad tiden går. Men,,,, Åh, va skönt att våren har kommit på allvar !!



Ha nu en fortsatt trevlig dag denna Lördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


"vinkar hej då för nu"



 



 



 Lever på HOPPET som vanligt...

Av Ulla - 27 april 2012 10:19


Fredag 27 april


Namnsdag Engelbrekt



Nationaldag


Afghanistan

Sierra Leone

Sydafrika

Togo



 


 



Hej hej !


En natt som varit god har visst fört väsen enligt maken ha ha.


Solen lyser men det blåser som attan.


Allt är som vanligt med morgonen,,,med frukost, träning på gåbandet,meditation, frukost och plocket som alltid är.


Idag skall jag iväg till vårdcentalen och träffa distriktssköterskan sedan skall jag på sjukgymnastik men innan dess skall vi ut och handla en blomma för vi skall bort på middag i dag till min systerdotter och hennes sambo titta på det nya huset och umgås med släkten. Dom har köpt ett gammalt hus och det skall bli roligt att se. 4 mil utanför Göteborg.


Nu är det vår. Bara på några dagar med allt regn är det så grönt. Så underbart med vår! Jag älskar att se alla vårtecken som tussilago och vitsippor. 


Nu är det fredag och helgen står för dörren. Undrar vad som blir denna helg ,,,inga stora planer än men man vet aldrig.


Önskar dig en skön dag och en trevlig helg.



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


 Lever på hoppet som vanligt,,,,


"vinkar hej då"  

Av Ulla - 27 april 2012 10:18

 

Av Ulla - 27 april 2012 10:17

När du fyller i orden när någon talar är det helt uppenbart att du vill att det skall säga det du själv vill få sagt..,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,hittat i en tidning

Av Ulla - 27 april 2012 10:17

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards