Alla inlägg under juni 2012

Av Ulla - 14 juni 2012 10:20

 

Av Ulla - 13 juni 2012 16:56

  Hej hopp,,,,,


Onsdag idag och solen skiner,grannen har studentkalas,,,måsarna skriker, skollov har börjat....


Sonen hade en härlig födelsedag med kompisar igår och mammas mat gick åt,,,,tänk 25 år tycker inte det var längesedan han var liten lilla gubben.


Men jag har tydligen blivit äldre också.


Dagen idag  har jag tillbringat morgonen och förmiddagen på sjukhuset med diverse undersökningar och samtal på gynekoligiska mottagningen,,,,,det hände något vid operationen i augusti 2010 när äggstockar och livmoder togs bort. Så nu skall det börjas ed detta också,,,operation eller inte....Dom är tveksamma på grund av min lungcancer,,,,hela tiden är det något som sagt,,,,,

Efter det tog jag en runda på stan och fikade med en väninna som hade lunchrast.


Väl hemma så blev det tvättstugan,,,,,nyss fått lite mat och nu sitter jag här.


Snart blir det fotboll igen,,,,


Ha en skön kväll.....

Av Ulla - 12 juni 2012 16:48

  



Hej denna dag !


Måndag 12 juni


Idag har det varit sonens dag,,,25 år,,,han var här på förmiddagen och drack kaffe med tårta sedan blev det iordningställande av kyckling/pastasallad och annat för att fira med ett 20 tal kompisar,,,,en massa hyss blir det visst.


Så denna dag har blivit så för oss.


Solen skiner till ära denna dag.


Hoppas din dag varit bra.



 

Av Ulla - 12 juni 2012 14:09

 

Idag för 25 år sedan föddes vår son.


GRATTIS grattis,,,,,,,,,,,,,,,,,


En dag med en massa saker,,,,

Av Ulla - 11 juni 2012 10:41

Gomorron eller God Förmiddag kanske,,,,beror på när man sätter sig här.



   


Måndag 11 juni


Namnsdag Berthold Bertil


Nationaldag Storbritannien



Dagen idag är gråväder och regn..



 LEVER PÅ HOPPET precis som vanligt och mår som vanligt,,,,



Min dag:


Mediterat

Tränat

Pyssel hemma

Träff med sonen för att handla i eftermiddag



   


Dagens citat


"Försök att göra någon glad varje dag, om det så bara är dig själv."


källa: Okänd




Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


  

Av Ulla - 10 juni 2012 22:09

Livet är precis som en promenad.

Man tar ett steg för att ta nästa steg som ger ett tredje steg osv.

Ibland tar man en paus och stannar upp, får tid för eftertanke och vila.

Sedan tar man ett nytt steg!

Av Ulla - 10 juni 2012 10:27

Vaknade i natt av huvudvärk, en sån där rejäl migränvärk. Till slut somnade jag om efter att varit uppe och tagit

min migränspray.

Meditation och Träning avklarad, känns skönt! Alltså hade migränen försvunnit. Härligt kan jag säga.


Godmorgon förresten ;) ♥ LJUVA MORGON-STUND ♥ *sjunger* .... De regnar regnar och moooolnen hänger så låååågt att dom kan trilla neeeer.... Men vadå? Spelar ingen roll ..... Vi har de bra ändå :-)


Får väl se vad som händer mer denna dag.....Inget är planerat i alla fall:) Bara en helt blank dag framför mig... inte helt blank för sonen kommer på middag och jag har lovat att hjälpa o planera hans 25 årskalas,,,,först en massa kompisar på tisdag sedan släkten på lördag. Nu har han börjat sin semester....i Göteborg kör han spårvagn och på sin födelsedag ihop med en massa kompisar så skall det åkas en gammal vagn,,,,vilka ideer,,,,först mat i ett konferensrum sedan kaffe, tårta, chips, öl o annat under resvägen,,,,Men de flesta tyckte det var en kul grej. Men släkten får trängas i hans tvåa på lördag. Jag får se vad den här dagen BJUDER på = )) kanske några andra överraskningar.,,,,

Glädje är att se LIVET genom en solstråle...!!! men var är solen,,,,



Ha en alldeles underbar dag,,,,,,,,,,,   


  






  

 

Dagens tanke:


Gud är det bästa försäkringsbolaget som finns.

Placera det som ligger dig varmast om hjärtat i Hans händer




Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards