Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Torsdagshälsning,,

Av Ulla - 2 augusti 2012 10:15

 

 

”Låt oss gå och hälsa på våra vänner.

 

Vi ska gå för att det är torsdag, och vi kan önska dem alla en

 

glad torsdag.”

 

- Nalle Puh

 

 

 

 

 

Gomorron Torsdag !

 

Jösses då... vaknade av telefonen... Egentligen....alltså...man borde lägga ner hemtelefonen, över 80% av inkommande samtal består av försäljare eller organisationer som erbjuder tjänster av olika slag. Aldrig att man blir erbjuden fri sprit eller nåt annat roligt utan bara en massa skit....nä...så man borde ju säga upp den där telefonen. Ringa o väcka en ,,,va vilket sätt. Men det är klart klockan var nio och gubben stod i duschen.

Nåväl,,,jag är uppe,,,,frukost o kaffe intaget plus en bunt medikamenter.

 

Denna dagen ett tomt blad i agendan.

 

Väder,,,ja visst är det väder.

 

Ont som vanligt,,,,,,men det är något mer !!!???

Hmmm....trött.......

 

Igår var vädret fint....vi hamnade på en spårvagnstur in till stan handlade lite småsaker sen åt vi mat på Jensens Böfhaus...smaskens.

 

Får se vad som händer denna dag. Kommer antagligen att berätta vad det blir.

 

Ha en bra dag !

 

Fånga Dagen !

 

Fånga Stunden !

 

Fånga Ögonblicket !

 

 

 

 

 

Lite nyheter,,,,,,

 

Fullständigt trafikkaos kommer det att bli i Göteborg. Den förhatliga trängselskatten införs i den här stan 2013. Samtidigt stoppar trafikverket halva pendeltrafiken till och från Göteborg. Göteborgs central är redan överbelastad och banarbeten gör det ännu svårare. Många av de önskade pendeltågstiderna kommer aldrig att köras! Tack för det Trafikverket, nu kommer allt fler att ta bilen till jobbet från kranskommunerna. Det blir verkligen miljövänligt! Det spelar ingen roll om det kostar med trängselskatten, men måste ju komma till sitt arbete, var det än ligger. Är det möjligen så att man vill ha in mer pengar via trängselskatten och därför inte kommar att köra pendeltrafiken mer än halva den tänkta turtätheten?

 

   

 

Hotmail ska stängas ner och något annat kommer istället. Vi som har hotmailkonton ska kunna behålla adressen, hur det nu ska gå till. Vi ska erbjudas outlook.com och tids nog ska alla konton föras över till den nya tjänsten, vad den nu ska heta. Det är väl bara att gilla läget, för det hjälper inte att tycka att det är bra som det är. Nya saker kommer hela tiden och det är rättning i ledet som gäller. Det gäller att hitta nytt lösenord ofta och ha olika på olika konton. Jag ha ren massa lösenord på olika sajter och jag har varit tvungen att anteckna på ett block. 

 

Har du ordning på alla lösenord ?

 

  

 

Undrar också en sak ? Finns du på Facebook ?

 

   

 

Åldern...

Ålder är inget man är utan något man har.

Och när man vet att man ÄR, då spelar det ingen roll vad man HAR.

 

J-B Lunden

 

 

 

 
 
Kaisa

Kaisa

2 augusti 2012 10:29

♥ Kram, kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

2 augusti 2012 11:40

Tack för intressant läsning!
Jag finns på Facebook. Jag har en hotmailadress som jag inte använder, jag har en gmail istället. Bättre.
Nalle Puh bara älskar jag!
Så roligt att du läst mina dikter! Det finns "äldre" inlägg där också...
Nu kan jag inte skriva några dikter. Tar knappt några foton. Inget är längre som förut. Men - livet går framåt!
Stor kram! ♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

2 augusti 2012 16:46

Skall fortsätta läsa dina dikter är inte färdig än,,,såå mycket fint....förstår dig att inget är son förrut,,,,kramar om dig,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards