Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Onsdag 8/8

Av Ulla - 8 augusti 2012 10:26

 

 

Onsdag 8 augusti

 

Namnsdag Silvia Sylvia




 

 

 

    

 

 

 

Tänker på att. Jag hade ingen semester att längta till och inte behövde jag bekymra mig över att den är slut. Men lite saknar jag känslan av den första semesterdagen... som man hade då man arbetade.

Nu är man ledig alltid sen man fick sjukersättning.

 

   

 

Livsfunderingar en augustidag framför datorn,,,, ,,, hallå vänner denna förmiddag,,,, Varje ny morgon – varje nytt ögonblick – är en ny start.

 

Det blev en rolig och trevlig dag med släkten igår då vi firade en 12-åring coh fick se ett nytt hus. God mat och många skratt.

Idag är magen inte alls med,,,,fy katten.

Vädret ja,,,,inget vidare en massa svarta moln och rätt var det är så stänker det....o ibland kommer det lite sol,,,,

Dagen idag tillbringas i hemmet,,,med allmänt pyssel och OS.

 

Livet blir inte alltid som man tänkt sig eller som man drömde om när man var yngre och fantiserade om hur det skulle bli. Det kan bli bättre än man trott…eller kanske annorlunda eller kanske betydligt kämpigare än man anat. Det är märkligt hur livet kan vara så fullt med glädje och sorg, oro och längtan. Ibland kommer man till vägskäl i livet och det är dags att välja åt vilket håll det ska gå. Jag har tagit ett beslut som kommer att påverka resten av mitt liv till det bättre och jag är så lättad och lycklig över att ha bestämt mig. Man borde uppskatta livet mer än man gör…inte ta det för givet!

 

 

Moralens,,

 

Moralens väktare är aldrig bekymrade för sig själva, utan bara för andra.

 

Helge Krog (1889-1962)

 

Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn…

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andr Livet är som bergochdalbana, en våldsam och svindlande lek. Livet är att hoppa fallskärm, det är att ta risker, falla och resa sig på nytt.

Det är bergsbestigning, det är att försöka nå upp till dess topp och känna sig otillfredställd och fylld av vånda när man inte klarar av det.

 

 

Ha en bra dag !

 

Fånga Dagen !

 

Var rädd om dig och de dina,,,,,,  

 
 
GeddFish

GeddFish

8 augusti 2012 12:52

Jag är evigledig jag med... och saknar nån att tjöta med. Det är väldigt ensamt här i min våning.
Men jag är tacksam, jag är frisk.
Kram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

8 augusti 2012 14:31

Tacksamheten är god nog,,,,♥♥ finns ingen låtsaskompis ,,,,där kan man prata hur mycket som helst,,,,kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards