Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Ulla - 1 januari 2012 20:02

Den som kräver bevisning av om ett fenomen finns eller om en företeelse fungerar, …och inte kräver samma bevisning av att det inte finns eller inte fungerar, …har missat en väsentlig bit… Einstein

Av Ulla - 1 januari 2012 20:01

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Vi ser ju inga stjärnor, där intet mörker är. I ljusa irisringen du bär en mörk pupill, ty mörkt är allt som ljuset med bävan längtar till. Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där, var inte rädd för mörkret, som ljusets hjärta bär.


~ Erik Blomberg ~

Av Ulla - 1 januari 2012 20:00

Sorg och glädje ? människans lott. När vi detta rätt förstått blir färden trygg i stort och smått. Sorg och glädje: tråd för tråd själens klädnad vävs av nåd, ty i var flik av sorgens våd gömmes glädjens silkestråd.


William Blake

Av Ulla - 1 januari 2012 19:55

Tankekorn


Liksom Gud var dag ger oss solen ger Han oss också ett ögonblick då det är möjligt att ändra allt som gör oss olyckliga. Var dag försöker vi låtsas att vi inte märker detta ögonblick somom det inte existerade, som om dagen i dag är detsamma som dagen igår, och kommer att vara densamma i morgon. Men den som verkligen lägger märke till dagen i dag kommer att upptäcka det magiska ögonblicket. Det kan ligga dolt i en stund vi stoppar nyckeln i låset på morgonen, i stillheten strax efter middagen, i de tusen och en ting som tycks oss likadana. Detta ögonblick finns – ett ögonblick då stjärnorna samlade kraft strömmar ned till oss och lär oss utföra mirakel.


Paulo Coelho

Av Ulla - 1 januari 2012 12:02

Ännu ett år till historien....


Gott Nytt År,,,,,ja som sagt ännu ett år till historien. Vad kommer att hända detta är ?


Vem vet och jag vet inte om jag vill veta det innan,,,,,,,,


Hoppas din nyårsafton blev bra ,,,,,,,,,,,,,,,,,min var lugn och skön,,,,god mat och glada vänner här hemma. Man är lite trött idag.


Vädret idag,,,,blåst och regn,,,,,,fy sånt tråkväder.Här slappas det,,,,får se om det händer något denna dag.


Det har som vanligt hänt en massa saker denna nyårsnatt.


Ha en bra dag denna första dagen detta året.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards