Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

EftermiddagsSvammel denna Måndag

Av Ulla - 1 oktober 2012 17:15

Men halllååå,,,,,har ni lika dåligt väder som jag. Fruktansvärd blåst och det regnar från alla håll o kanter. Fy sjutton säger jag.

Jag har hört regnet smattra på sovrumsfönstret mellan varven i natt när jag vaknat till lite halvt som halvt under natten. Det har verkligen öst ner,,,,,

Jag har känt mig lite dävig, lite halvt som halvt snorig. Lite halsont och nyst, tung i huvudet och lite rosslig. Det är ju förkylnings tider och jag försöker hålla mig frisk genom att dricka nyttiga smothies, käka Esberitox och tvätta händerna ofta och noga. Men det fuktiga vädret kan man inte rå på.

På spårvagnen hostades och nös det rejält idag och då försöker man hålla sig undan,,,,,,

 

Jag hade en skön stund med fotvård idag,,,,njöt i fulla drag. Sedan blev det lunch med väninnan,,,,en god kycklingsallad och lite tjöt. Sedan kikade jag lite i affärer,,,,,inget köp idag. Läkarbesöket gick bra,,,,,,tror jag och där hämtade gubben upp mig,,,,då var jag rejält våt och paraplyn hade blåst sönder.

Det kändes skönt att komma hem och få en skön stund i värmen med en kopp kaffe och bulle. Idag så slarvade vi med middagen,,,,det blev lite ostpaj och sallad på seneftermiddagen. Ja nu skall jag bara vara,,,,,,,,och ta det lugnt med min kärlek.

 

Hoppas du får en skön kväll med fladdrande ljus,,,,,

 

 

 
 
Ingen bild

Jaja

1 oktober 2012 19:35

Jag tänker också krypa upp i soffan. Min kärlek ska fixa det sista med datorn. Vi har en ny laptop, som måste få in allt från den tidigare datorn. Tar sin lilla tid. Så jag får nog lov att klara mig utan dator en stund ikväll. Ha de gott i din soffa. Kram Jaja

Ulla

2 oktober 2012 10:15

Kramkram,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards