Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Ulla - 13 februari 2013 17:45


Vårbänken,,,längtar....


Hej igen,,,dagen blev bättre,,,solen sken och det var riktigt skönt ute,,,min käre make drog ut mig på en promenad ,,,upp till husen som byggs dit vi vill flytta och det ser bra ut. Sedan gick vi hemåt och drack en kopp kaffe. Efter en stunds vila så tog vi spårvagnen och åkte till polisen,,,,ja det är inte så hemskt,,jag behöver ett nytt IDkort,,,av med 400:- och får det om en vecka.

Efter det promenerade vi in till centrum och kikade in i Saluhallen mycket fina ostar och köttdiskar men vi handlade inget. Kaffetörstiga var vi inte heller. Det syns att det är skolov för det var mycket barn med föräldrar ute.


Väl hemkomna så hade posten kommit. Ny tid för mig till Lungonkologen. Då börjar tankarna igen. Men det går säkert bra. Hoppas i alla fall.


Lunchen intogs efter lite vila,,,,,ost-skinksallad.


   


Medan jag gick på gåbandet så gjorde käre maken pannkakor,,,han längtade efter det och det blev dagens middag.

Nu skall vi ta det lugnt och läsa,lösa korsord och vila....tror minnsann att jag drabbats av magkatarr,,,,svider och bränner.

 

Så det här med räntefronten. Det finns vissa ljusglimtar i svensk ekonomi och därför lämnades reporäntan orörd och med en viss tro på att räntan kommer att stiga. Färdigsänkt alltså. Ju bättre det går för svensk ekonomi, desto högre ränta. Man får ju hoppas att det inte blir alltför bra då. Unga familjer med höga lån,kanske inte tål det även om Sverige går som tåget. Det gäller för dom att ha marginaler så man slipper sälja sina surt förvärvade hus och lägenheter. Hur man än vänder sig, så sitter rumpan bak.. Den som lever får se vartåt det lutar, men den här gången lämnades reporäntan orörd. Hoppas bankerna gör likadant och inte höjer i förväg, som dom har en tendens att göra!



Ha en skön eftermiddag och kväll.....  



Av Ulla - 13 februari 2013 07:30

Onsdag 13 februari


Namnsdag: Agne, Ove

 


Idag är det bara en sån dag,,,,,som kommer ibland,,,,


Men som sagt livet pågår ändå för fullt.


Dagar kommer och går.


Vissa dagar är glada och vissa dagar är ledsamma och ändå är det inget speciellt alls om hänt eller så,,,,,,


Önskar dig en bra dag.....

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards