Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Hemma,,,,,,,,,,,,,,,,,,o en liten bladderstund,,,

Av Ulla - 9 juli 2012 11:33

Välkommen,,,,,,,,,,,,

 

 

 

Du som hälsar på.

 

Hoppas Du hittar något Du gillar.

 

Lämna gärna ett avtryck om Du vill.

 

 

Hemma igen,,,o kaffet intaget på balkongen,,,,,skönt ute fast det blåser....

 

  


Jag börjar bli så fruktansvärt trött på den kroppsfixering som råder idag. Tänk om vi la hälften så mycket resurser och tid på att utvecklas som människor. Det vore något det! Å andra sidan tror jag inte på fixering av något slag. Idag stod jag på vårdcentralen och såg mig i spegeln och jag fnittrade över att ha en kropp! Den gör i och för sig inte allt som den egentligen ska, men mer än många andra kroppar. Det är många som sliter med långt större problem än vad jag gör, och ska vi se till de extra kilon jag lagt på mig på grund av sjukdom så ska jag inte alls klaga. Hade jag varit frisk i övrigt skulle de troligen aldrig funnits, men även om de gjort det så hade de inte hindrat mig från mer än att komma in i mina gamla kläder. Livet är för kort för att lida i onödan. Jag vet, för jag lever med kronisk smärta och sjukdom som hindrar mig från att göra det jag har lust med. Jag kan inte styra över allt, men jag kan låta min livsglädje bubbla över och färga min vardag underbart silvergrå. Nu ska jag bara njuta av livet så gott det går! Hoppas och Leva på Hoppet!

 
 
hjördis

hjördis

9 juli 2012 16:48

Tack för titten hos mig, ja det är härligt med de små liven. Håller fullständigt med dig på det du skrivit, även jag har ju problem med värk men för var dag så som går så är jag glad att jag kan komma upp och att jag i alla fall orkar med de dagliga sysslorna, man får ta en dag i taget och njuta av det som dagarna har att bjuda på. Kram // Hjördis

http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma

Ulla

9 juli 2012 17:19

En dag i taget,,,så rätt,,,,,kram och tack för titten,,,,

 
Ingen bild

Sabina

9 juli 2012 17:43

Tassar in och lämnar ett avtryck,,,,hej då,,,

Ulla

9 juli 2012 17:44

Hej hej,,,

 
Rozie

Rozie

9 juli 2012 20:34

Man kan inte styra allt, precis som du så klokt skriver. Men mycket av sitt eget tankesätt och inställning till livets både ljusa och mörka sidor kan färga fokuseringen så man känner sig nöjd med vad man har. Tankens kraft är otroligt stark.
kram, du kloka vän / Rozie

http://roziefilosoferar.blogspot.com

Ulla

10 juli 2012 12:50

Kram ♥♥♥

 
Nett

Nett

9 juli 2012 22:31

Visst är det så att det är alldeles för mycket kroppsfixering idag.

http://www.enkoppkaffe.se

Ulla

10 juli 2012 12:51

Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards