Alla inlägg den 26 november 2012

Av Ulla - 26 november 2012 09:30

 



"Att beundra är att älska med hjärnan. Att älska är att beundra med hjärtat"


Hej och Godmorgon bloggarvänner ! 



Ny vecka!


Regn, blåst,,,,grått grått...



Tänkte att det är bra att börja en ny vecka med humor..


Främmande beskäftig dam: - Usch barn vad ni är smutsiga! Tvättar ni er aldrig?

- Nä, men vi känner igen varandra på rösten.


  


På barnkalaset frågar lille Bertil sin bordsdam: - Lisa, vad heter du till efterrätt?


  


En kvinnlig tandatlet krumbuktar sig under tälttaket, hängande med tändernas hjälp i en lädertamp. Skall hon lyckas fasthålla greppet? Publikens spänning är andlös. Då ljuder plötsligt genom tystnaden en klar flickröst: - Pappa, pappa! Tänk om hon släpper sej!


  


Svens mamma ser inte med blida ögon att hennes son tuggar tuggummi och kastar bort den lilla hoptuggade tingesten 7-åringen placerat i kanten på sin tallrik då han skall äta middag. Efter middagen saknar Sven sitt tuggummi och frågar vem som tagit det. - Det har jag kastat bort, säger hans mamma. Varpå Sven utbrister: - Du är inte klok, de va ju ett som jag hade lånat!


  


Ja kära ni då var det måndag igen och en alldeles ny vecka.


Söndagen var lugn och skön och jag bakade och pysslade.

Sonen kom förbi och fikade med oss.

Regnet öste ner på seneftermiddagen och det kändes skönt att vara inne och mysa.


Denna dagen,,,,


Mediterat.


Frukosterat med havregrynsgröt denna dag,,,,


För en liten stund sedan gick käre maken till sjukgymnasten och om en timma är han hemma och då får det bli kaffe och macka....


Dagen fortsätter med lite ditt och datt.


Det kanske även din dag gör ????


  Önskar dig en skön måndag,,,,,





Av Ulla - 26 november 2012 08:15

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards