Alla inlägg under februari 2012

Av Ulla - 20 februari 2012 18:55

En vän är som en bra BH !


Svår att hitta Stödjande Bekväm Kramar om dig


Upplyftande Lämnar dig inte hängig Alltid nära ditt hjärta!

Av Ulla - 20 februari 2012 18:52

Vilka av er bloggarvänner finns på Facebook också ?


En stilla undran bara.....


Jag finns där,,,

Av Ulla - 20 februari 2012 12:11

Tjingeling denna Måndag,,,ny vecka och nya händelser,,,,,,


Idag var klockan på ringning tidigt,,,,,kvart i åtta satt jag på bussen för jag skulle iväg på röntgen...idag var det dags för att kolla halsryggraden,,,vad skall nu hittas där då ???? Käre maken var i väg på sin akupunktur och sjukgymnastik. Det var kallt men skönt ute o lite kallt...just nu så har solen försvunnit och det är 2 grader kallt. Eftersom jag bara åt lite fil och flingor har jag nu ätit ett par goda mackor och kaffe,,,det satt bra. Mums ! Nu skall jag läsa dagstidningen och sen så skall jag dra runt och jag lite dammråttor. Förresten jag stod nyss och tittade ut genom köksfönstret... Några skator kom flygande med en massa långa pinnar i munnen. Tre flitiga svartvita fåglar bygger som bäst på årets/vårens stora skatbo..... Visst är det ett vårtecken !!!?


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Av Ulla - 19 februari 2012 14:01

Vänner är som gatlyktor längs vägen, de gör inte avståndet kortare men vägen enklare att gå.

Av Ulla - 19 februari 2012 13:34









 



 Idag…

Är första dagen av resten av livet…

Den ska man ta vara på. Sägs det.


Söndag är det i alla fall..vad har hänt denna dag...vi har varit i kyrkan på gudstjänst och sedan blev det kyrkkaffe. Sonen var ljudtekniker idag. Förr när man var frisk var jag ledare men nu så orkar jag inte längre. Men har lovat att hjälpa till på pensionärsträffarna framöver.


Vad händer mer ? Jo det blir en lugn dag. Efter lite vila nu så skall vi ta en promenad i det vackra vädret,,,på med broddarna för det är halt.


Vad tyckte ni om melodifestivalen ? Ranelid gick vidare,,,,fin text. Ja ja vad skall man säga,,,




  



”När jag hör någon sucka -Livet är hårt, är jag alltid frestad att säga: -Jämfört med vad?” -Sydney J. Harris


   



”Det finns i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som har gått vilse”. Dessa rader ur dikten Gläntan av Tomas Tranströmer… ,,,har dock ingen skog men flera små dungar kan man säga,,,småskogar,,,som jag skall gå till senare på min promenad med käre maken.




....MÅ BÄST, mina vänner, mycket kärlek & lycka till er…. .????? och tack för alla kommentarer och mail o allt som ni skickat,,,,tänk att man kan ha så många vänner på nätet som man aldrig träffat i verkliga livet men som bryr sig om…


Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

Ord

Av Ulla - 18 februari 2012 16:55

Ordet " måste " stjäl kraft


Ordet " vill " skänker kraft! "

Av Ulla - 18 februari 2012 15:25

Här igen !  


50 nybakade bullar blev det.

1 st mjuk chokladkaka.

60 köttbullar.

Ja det blev en innedag vågar inte ut i halkan, blåsten, regnet och snön. Ambulansen var ooch hämtade en kvinna på gatan tidigare idag. Attans halt !

Nu har vi ätit köttbullar, blomkål och potatis, brunsås och lingon,,,,himmelskt gott.

Sen får det bli en kopp kaffe och bulle.

Ikväll blir det Melodifestival igen,,,,,Björn Ranelid är jag nyfiken på. Får se denna lördag vad det kan bli. Vi myser i soffan framför tvburken ikväll. Med något att smaska på.


Ha en skön eftermiddag och kväll bloggarvänner....  

Av Ulla - 18 februari 2012 15:19

Får jag gömma några drömmar hos dej?

Några naiva och vackra som andra kanske skrattar åt.

Jag vill låta dom bo längst inne i dej.

Får jag dansa klumpigt och sjunga falskt för dej en solig dag när hjärtat spränger i bröstet?

Se inte till reflexerna, upplev källan!

Får jag vara i din värme och långsamt mjukna när själen blivit lite frostbiten

Håll om mej tills jag ler igen!

Får jag slösa min kärlek på dej?

Får jag skratta, krama, sjunga, gråta och dansa av kärlek utan att du blir rädd?

Jag vill se dej i ögonen och låta ett leende berätta att jag älskar dej!



Sigrid Renklint

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards