Alla inlägg under februari 2012

Av Ulla - 16 februari 2012 13:32

Som du kanske har hört är våren på väg. Den går genom drivor med ljuset på släp. Det finns en annan värld, vi bär den inom oss än den som kväver och begär. Vi ska inte fly, bara öppna en dörr som om vi redan var där. Det är längesen nu men jag tror vi har sett det förut hur tystnaden bryts igen. Den är prövad och tärd men denna längtan ska föra oss hem när tystnaden bryts igen. Det är något som dör, där annat får liv. Ser du bilder som målas med nya motiv? Och alla tonerna från en annan värld dom kan vi höra redan här. Se på oss här denna is som bryts loss för varje ton av denna sång som sjunger inom oss. Vi bär ängsliga drag, men fylls av ett bråddjupt mod. Det är längesen nu men jag tror vi har sett det förut hur tystnaden bryts igen. Den är prövad och tärd men denna längtan ska föra oss hem när tystnaden bryts igen.



(Michael Johnson)

Av Ulla - 16 februari 2012 13:32

"Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom."


Rom 12:2

Av Ulla - 16 februari 2012 13:30

Som jag väntat på ett helgon Jag har väntat så Som ett smycke Jag förlorat och aldrig återfår Barnet är nyfött Blottat och bart Jag skriver utan ord, I en bok med blanka sidor Som ett sandkorn Som en flinga Alabasterblek Som en droppe Faller ljudlöst När jag inget vet Hela mitt minne har suddats ut Och här finns ingenting utom en bok med blanka sidor.



~ En av Peter LeMarcs underbara texter. ~

Av Ulla - 15 februari 2012 17:20

Av Ulla - 15 februari 2012 17:17

Av Ulla - 15 februari 2012 16:57

Onsdag,,,,heter dagen,,, Idag är det så vackert ute på träden. De är fulla med snö. Synd bara att det blåser. Vintern har kommit för att stanna,,,,,,det blåser denna dag. Det snöade mycket igårkväll igen. Tog en morgonpromenad i kylan fast egentiligen  var det inga minusgrader,,,,fast det var svinhalt ute....glömde broddarna. Drack kaffe med gubben sedan kom det hatverkare som varit hela dagen för att köra in framtidens bredband,,,och gjorde fula märken i hallen,,blir så arg.

Fåglarna kvittrade idag,,,vår,,,,vår...


Hoppas du haft en bra dag !



Vi tillbringar halva vårt liv med att göra oss fria från de dumheter våra föräldrar lärde oss och den andra hälften med att lära våra barn våra egna dumheter.


I. Goldberg

Av Ulla - 14 februari 2012 19:11

Andas - av Maria Johansson


,,,ibland vågar jag inte andas som om luften skulle berätta något jag inte ville veta eller kanske ville veta ibland är det svårt att säga vad som skulle vara värst

Av Ulla - 14 februari 2012 16:20



Så enkelt (och så svårt) är det!  



Gå vidare!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards