Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Mailbrev !!!

Av Ulla - 19 november 2012 10:16

Nu ska jag upprepa några välkända sanningar om oss tanter.


Dessa tantvarningar fick jag på mailen idag,,,,,, men nya infinner sig också för varje år som går.


Tantvarning är då du:


-har fler sorter i medicinskåpet än i barskåpet


-tycker att det är läskigt när du åker med någon som kör fort


-köper Yes istället för två billiga flaskor diskmedel


-slutar använda skärp


-ringar in vilka tv-program du ska se under resten av veckan i tv-tidningen


-klipper kom-ihåg-lappar av använda kopieringspapper


-upplever att alla soffor är för låga och att det är svårt att ta sig upp ur dem


-håller dig i räcket när du går nerför trappan


-gör pudding av alla rester


-tar med dig en snutt toapapper när du ska ut på skogspromenad, ifall du skulle bli kissnödig


-skriver matshoppinglista på baksidan av använda kuvert


-börjar prata med dig själv


-hamstrar lågprisvaror och lägger upp ett lager trots att ni bara är två i familjen


-har knän som knarrar högre än trappan du går i


-snabbt bläddrar fram till familjesidorna för att se vilka som har dött


-gör tre saker samtidigt och glömmer bort vilka de två första är


Något som stämmer in på dig?


Får erkänna själv att vissa saker stämmer bra med mig,,,ha ha,,,

Jag pratar med mig själv,,,,,,tittar på familjesidorna vilka som dött,,,,håller mig i räcket när jag går nerför trappor,,,,,YES har jag köpt länge,,,,,,,,,JA jag är tydligen en tant,,,,

 
 
GeddFish

GeddFish

19 november 2012 10:29

Du har tanten här med... men jag är nog äldre än du.
Jag var nog tant redan i 20-årsåldern för jag har alltid använt YES.
Hamstrar varor, ja! Trots att jag numera bara är mig själv!
Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

19 november 2012 10:41

Hej tanten,,,,ha ha,,,ja vi är nog lite tanter alla ........Yes har även jag haft i många år,,,,,

Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards